Thursday, March 24, 2016

Kebaikan Daun Bidara

Kebaikan Daun Bidara:

1.    Untuk mengubati gangguan jin dan sihir

Sila lihat dalil-dalil ini tentang kelebihan Daun Bidara:
i.      Daun Bidara ada disebut beberapa kali di dalam Al Quran dan Al Hadith

ii.    Disebutkan oleh Abul Hassan Ali Ibn Khalaf yang dikenali sebagai Ibn Battal Al Maliki yang mensyarahkan sahih Bukhari ketika menghuraikan hadis berkenaan sihir:
“Hendaklah dia mengambil 7 helai daun bidara yang segar hijau lalu menumbuknya kemudian digaul dengan air lalu dibacakan
i.              Ayatul Qursi
ii.            3 Qul (ada yang mengatakan 4 Qul termasuk Surah Al Kafirun)
Kemudian dihirup 3 kali dan hendaklah dia mandi dengan air tersebut. Sesungguhnya ia akan menghilangkan apa sahaj yang dihidapi dengan izin Allah. Ia baik bagi lelaki yang tertahan daripada mendatangi isterinya (tidak boleh berjimak disebabkan oleh sihir)”
iii.   Ibnu Katsir saat menafsirkan Surah Al Baqarah, ayat 102 bercerita mengenai fitnah syaitan kepada Nabi Sulaiman menyebutkan bahawa untuk mengubati sihir, sebaiknya kita mengambil 7 helai daun bidara, kemudian ditumbuk halus, lalu dicampurkan tumbukan daun tersebut dengan air dan dibacakan Ayatul Qursi.

iv.   Apabila Sabun Daun Bidara digunakan untuk mandian bagi pesakit yang mempunyai masalah gangguan jin dan sihir, jika pesakit meraung atau menangis, jangan berhenti daripada meneruskan mandian kerana itu adalah raungan atau tangisan daripada jin kafir dan syaitan akibat daripada kesakitan daripada kepanasan daun bidara.

2.    Daun Bidara Sesuai Untuk Menguatkan Rambut
Apabila Daun Bidara dicampurkan dengan air dan ia digosok-gosokkan di atas kepala sehingga akar-akar rambut, kemudian dibilas dan dikering. Ia dapat membantu agar rambut sentiasa sihat dan kuat.

3.    Daun Bidara adalah Bagus untuk Kulit
Daun Bidara dapat membantu untuk membersihkan kotoran pada kulit dan mencegah kulit daripada kerosakan.

Alhamdulillah sekarang anda tidak lagi perlu mencari daun bidara setiap hari atau setiap minggu bagi tujuan-tujuan di atas kerana kini telah ada Daun Bidara yang telah diekstrak dan dijadikan Sabun Daun Bidara di dalam bentuk gel.
Sabun Daun Bidara Clean Best telah dikeluarkan untuk kemudahan orang ramai. Sabun Daun Bidara Clean Best juga telah diruqyah untuk membantu bagi yang mempunyai masalah gangguan jin dan sihir serta sesuai untuk orang-orang yang mempunyai masalah kulit.

Sabun Daun Bidara Clean Best adalah sesuai digunakan untuk semua peringkat umur, daripada seorang bayi sehingga dewasa.

Jika anda ingin mengetahui lebih info tentang Sabun Daun Bidara, testimoni pengguna dan sebagainya, hubungi:


Whatsapp Sekarang : +60192732611
Whatsapp Sekarang : +60192732611
Whatsapp Sekarang : +60192732611





No comments:

Post a Comment