Friday, March 3, 2017

KHASIAT DAUN BIDARA YANG TIDAK DIKETAHUI RAMAI

Salah satu herba tradisional yang sudah digunakan sejak zaman berzaman. Ramai yang menggunakannya untuk mendapatkan khasiat daun bidara yang baik untuk kebersihan diri dan sebagai satu cara bagi rawatan penyakit.

Daun Bidara bertindak sebagai agen pembersih semulajadi seperti sabun yang boleh digunakan untuk membersihkan rambut dan kulit. Malah daun bidara juga boleh merawat masalah jerawat.

Pada zaman Rasulullah S.A.W, bidara digunakan untuk membersihkan badan sama seperti kita menggunakan sabun, syampu atau losyen. Daun bidara juga digunakan untuk memandikan jenazah. Masukkan secawan serbuk bidara ke dalam sebaldi air. Gaulkan sehingga sebati dan jiruskan pada jenazah semasa mandian pertama. Amalan ini sememangnya adalah sunnah Nabi S.A.W.

WANITA yang mandi wajib setelah suci daripada haid juga disunatkan menggunakan daun bidara ketika mandi.

Untuk memudahkan anda menggunakan khasiat daun bidara sebaik mungkin, kini anda boleh mendapatkannya di dalam bentuk cecair sebagai mandian daun bidara, dibotolkan sebagai Sabun Daun Bidara Clean Best USTAZ SHEIKH ABDUL RAHMAN.

Ramai yang telah mencuba Sabun Daun Bidara Clean Best Ustaz Sheikh Abdul Rahman. Anda mesti mencubanya, Insya-Allah dapat membantu.

Whatsapp saya sekarang : +60192732611
Whatsapp saya sekarang : +60192732611
Whatsapp saya sekarang : +60192732611




No comments:

Post a Comment